Tehnica Alinarii – in 3 minute

AlinareNu stiu cum ati petrecut timpul in ultimele doua luni, dar stiu ca pentru multi a fost o perioada plina – de realizari si incercari, deopotriva.

De aceea as vrea sa va impartasesc o tehnica predata de Institutul de Matematica a Inimii (HeartMath Institute – http://www.heartmath.org/), pe care o gasesc foarte utila atunci cand observ ca sunt stresata sau chiar, coplesita – am tradus-o sub numele de Tehnica Alinarii (the Inner Ease Technique) dar observati ca se refera la gasirea linistii interioare, usurinta, calm in general, asa ca mai important de felul in care o numim este rezultatul pe care il obtinem.

Inima noastra este cu adevarat pretioasa si asta pentru ca e in masura sa ne sustina in moduri in care poate, nici nu realizam!

Sanatatea noastra mentala, emotionala si fizica, starea noastra de bine in general, este asigurata prin inteligenta inimii, care este capabila sa interpreteze semnalele emotionale pe care le primeste si sa raspunda in functie de nevoile pe care le avem.

Tot ceea ce avem de facut este sa constientizam mai mult puterea inimii si sa o lasam sa ne ajute:

  1. Cand suntem stresati sau chiar ne simtim blocati, trebuie sa constientizam ca avem disconfortul respectiv, sa-l observam si sa recunoastem ca acesta exista (frustrare, nerabdare, anxietate, coplesire, furie, judecata etc.)
  2. Ne oprim pentru cateva momente, din ceea ce avem de facut si respiram de cateva ori “prin” inima: punem o mana pe zona inimii si ne prefacem ca respiram prin ea. Respiram de cateva ori, usor, bland si fara fortare – pana cand ne simtim linistiti si echilibrati.
  3. In timpul respiratiei “prin” inima ne imaginam ca fiecare miscare a pieptului aduce cu sine liniste si usurare, umplandu-ne mintea si emotiile cu echilibru si iubire de sine, primite direct din inima noastra.
  4. Cand simtim ca senzatia de stres s-a redus, afirmam angajamentul nostru sincer de a ancora si mentine aceasta stare de alinare, in timp ce ne intoarcem la treburile zilnice.
  5. Ajutandu-ne de Tehnicile de Eliberare Emotionala, programam acest angajament si transmitem mesajul catre sistemul nostru energetic, stimuland punctul Gamut (vezi imagini aici si aici) prin batai usoare (de exemplu, cu degetele mainii dominante stimulam punctul Gamut de pe mana nedominanta, care se afla pe piept)

Cercetarile Institutului HeartMath arata ca transmiterea iubirii si grijii fata de sine in toate sistemele noastre, stimuleaza in principal sistemul endocrin si sprijina sistemul imunitar.

Daca preferati un exemplu audio al acestui exercitiu pe care sa-l faceti cu usurinta in cateva minute, gasiti inregistrarea pe care am postat-o pe pagina de Resurse gratuite, la nr. 17.

Sa va fie cu folos si alinare! 🙂

Cu drag,
Liliana

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *