Gandurile sunt printre cele mai puternice instrumente pe care le detinem, pentru a obtine schimbari in viata.

Am citit de curand un articol scris de Lindsay Kenny – fondatoarea metodei ProEFT, metoda pe care o aplicam si in atelierele noastre de lucru – si m-a inspirat sa va trimit acest material pe care-l consider important.

Multe carti s-au scris despre puterea gandurilor si despre cat de profund ne afecteaza ele. Asa ca randurile acestea nu-si propun sa convinga pe cineva ca puterea gandurilor este determinanta ci sa ofere mai degraba, modalitati simple de schimbare a lor, atunci cand nu ne mai servesc.

In multe carti, articole si filme gasim citate despre importanta gandurilor si a schimbarii lor astfel incat sa materializam ceea ce dorim. Un titlu bine cunoscut este “Secretul” indiferent ca vorbim despre filmul sau cartea cu acelasi nume.

De asemenea, un clasic al literaturii motivationale este James Allen, iar in cunoscuta sa carte – “Asa cum gandeste omul” din 1902 – gasim unele idei grozave si citate despre puterea mintii, cum ar fi:

–      Omul nu atrage ceea ce vrea ci doar ceea ce este
–      Omul devine efectiv, ceea ce gandeste, caracterul lui fiind in intregime suma tuturor gandurilor sale
–      Hraneste-ti viziunea, hraneste-ti idealurile, hraneste-ti muzica ce freamata in inima ta, frumusetea care se formeaza in mintea ta, farmecul gandurilor tale pure, pentru ca din ele se vor naste conditii excelente, pentru ca lumea ta, in cele din urma, sa se cladeasca
–      Sufletul tau atrage ceea ce adaposteste, ceea ce iubeste dar si ceea ce reprezinta obiectul fricii lui
–      Fiecare actiune si emotie este precedata de un gand
–      Gandirea corecta incepe cu cuvintele pe care ni le spunem
–      Asa cum omul slabit fizic se poate intari prin ingrijire, tot asa si omul slabit de gandurile sale se poate intari prin exersarea gandirii corecte

O data ce ne intelegem puterea gandurilor, atunci schimbarea lor este simpla si usoara. Totusi, multi oameni permit gandurilor negative sa puna stapanire pe viata lor, sa-i saboteze si sa le otraveasca relatiile, in primul rand, cea cu ei insisi.

In cazul in care ne intrebam daca gandurile noastre sunt predominant pozitive sau negative nu trebuie decat sa ne uitam la emotiile si realitatea noastra. Ele sunt reflectia gandurilor noastre, nu invers. Daca ne simtim slabiti, cel mai probabil, avem ganduri care ne slabesc, nu trebuie decat sa ne privim realitatea pentru a verifica ce fel de ganduri avem, predominant.

Iata o veste buna! Nu este vina noastra! Nu ne alegem in mod deliberat gandurile negative. Ele doar “apar” in capul nostru, avem zilnic, in jur de 60.000 ganduri, multe dintre ele sunt pozitive dar cele mai multe, negative.

Partea proasta este ca cele negative pot deveni mai usor obisnuinte, ceea ce ne macina. Ele ne fac sa fim mai ingrijorati, mai furiosi, mai nerabdatori sau mai speriati. Ramase nerezolvate, aceste ganduri devin credinte limitative. In acest mod, credintele limitative incep sa ne guverneze realitatea, din moment ce predominant, atragem ceea ce gandim – bun sau rau.

Nu putem intotdeauna sa ne alegem gandurile, putem totusi sa le controlam pe cele negative astfel incat sa le schimbam.

Asta, da veste buna! Putem invata. Daca suntem gata sa facem putin exercitiu mental, atunci ne putem schimba gandurile astfel incat sa putem schimba si rezultatele.

Iata un mod simplu de a opri gandurile negative , inainte ca ele sa devina credinte limitative:

In primul rand, scriem 10 sau mai multe ganduri negative, care in mod normal ar putea suna asa:

  1. Nu pot face asta
  2. Niciodata nu am suficient timp
  3. Probabil o s-o dau in bara
  4. Asta va fi foarte greu
  5. Nu pot sa continui asa
  6. N-am niciodata suficienti bani
  7. Nu voi termina asta, vreodata
  8. Nu pot sa o/il iert
  9. Ce ratat/a!
  10.  Nu pot sa trec peste asta
  11.  Probabil nu voi fi invitat/a, oricum
  12.  Nu pot sa-mi permit asta
  13.  Nu voi obtine promovarea, oricum
  14.  Ei pur si simplu, nu ma plac
  15.  Ce e in neregula cu mine ?!
  16.  Probabil ca asta nu va merge

……………….…………………..

Daca nu suntem obisnuiti sa facem liste, sau nu ne putem gandi la lucruri negative pana cand nu le.. gandim, atunci le scriem pe masura ce observam ca ele apar. Trebuie doar sa fim putin atenti la ceea ce gandim.

In al doilea rand, exersam EFT pe aceste ganduri (vedeti Schema punctelor de pe pagina de Resurse si Manualul gratuit):

Afirmatia de setare:

De trei ori in Punctul Karate (PK): Desi am adesea aceste ganduri negative si multe alte pe care nici macar nu mi le amintesc, sunt mandru de mine ca aleg sa le schimb in ganduri pozitive

Aducerea in atentie:

  1. Inceput Spranceana (IS): Gandurile mele negative
  2. Coada Ochiului (CO): Toata aceasta gandire negativa
  3. Sub Ochi (SO): Asteptand sa se intample ceva rau
  4. Sub Nas (SN): Gandind ca altii gresesc fata de mine
  5. Barbie (B): Vorbaria asta negativa
  6. Capul Pieptului (CP): Aceste ganduri negative neintentionate
  7. Sub Brat (SB): Si cele intentionate
  8. Sub Piept (SP): Obisnuinta gandirii negative
  9. Incheieturi Maini (IM): Gandurile mele negative
  10. Varful Capului (VC): Deja e destul!

Apoi continuam o runda, cu schimbarea pozitiva:

  1. Inceput Spranceana (IS): Vreau sa schimb aceste ganduri
  2. Coada Ochiului (CO): Aleg sa schimb aceste ganduri
  3. Sub Ochi (SO): Vreau sa gandesc pozitiv
  4. Sub Nas (SN): Aleg sa gandesc pozitiv
  5. Barbie (B): Vreau sa ma astept la tot ce e mai bun
  6. Capul Pieptului (CP): Aleg sa ma astept la tot ce e mai bun
  7. Sub Brat (SB): Merit tot ce este mai bun
  8. Sub Piept (SP): Aleg sa ma iert pentru gandurile mele negative
  9. Incheieturi Maini (IM): Aleg sa le inlocuiesc cu ganduri care-mi dau putere
  10. Varful Capului (VC): Si chiar asa si este!

 In al treilea rand, facem o lista cu 20 posibile ganduri pozitive, opuse celor din lista negativa:

  1. Imi dau voie sa fac asta
  2. Am mai mult timp decat imi trebuie
  3. Aleg sa fac asta, asa cum trebuie
  4. Aleg s-o fac cu usurinta
  5. Aleg sa incep cu usurinta sa fac asta
  6. Am mai multi bani decat imi trebuie
  7. Am suficient timp sa fac asta
  8. Aleg sa o/il iert
  9. Sunt o persoana frumoasa in interior si exterior
  10.  Merit prosperitatea
  11.  Imi dau voie sa eliberez aceasta furie
  12.  Aleg sa fac altceva interesant
  13.  Nu-mi permit asta dar aleg sa-mi economisesc banii
  14.  Sunt cea mai potrivita persoana pentru acest post si le dau voie sa vada asta in mine
  15.  Oamenii care conteaza ma plac. Aleg sa-i uit pe restul
  16.  Am numai ganduri pozitive despre mine si despre ceilalti
  17.  Dau voie acestui lucru sa functioneze

………………………………………..

Daca vin ganduri negative, in timp ce le alegem pe cele pozitive, ne oprim putin si lucram EFT pentru ele (“Desi nu cred ca asta va merge, ii dau voie sa mearga” – revedem punctul 2).

Apoi, pentru o vreme, ne urmarim indeaproape gandurile. De fiecare data cand observam unul negativ, pur si simplu il inlocuim cu “perechea” pozitiva. Daca nu suntem siguri care este cel pozitiv, doar spunem opusul celui negativ.

Daca nu credem ca acest proces va functiona.. ne schimbam gandul si.. Gandim din nou 🙂


In Atelierul de lucru Reteta de Baza, de Sambata 18 Februarie, descriem acest proces si lucram cu proceduri de aplicare a Tehnicilor de Eliberare Emotionala in viata de zi cu zi, Rescrierea Credintelor limitative, 12 metode de aplicare eficienta, EFT surogat si Procedura de Pace Personala.

Printre avantajele folosirii Tehnicilor de Eliberare Emotionala se numara: timpul scurt de aplicare a tehnicilor, eficienta imediata si obtinerea starii de relaxare.

Din beneficiile aplicarii Tehnicilor de Eliberare, cele mai importante sunt eliberarea stresului, cresterea nivelului de energie si productivitate, extinderea zonei de confort si  preventia impotriva imbolnavirilor.

Va asteptam cu drag!

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *