5 solutii simple pentru a inlocui cele mai frecvente greseli in stabilirea obiectivelor

Stabilire Obiective - SCRISObisnuim ca – de sarbatori, sa ne stabilim obiective pentru noul an, desi aceasta actiune poate fi facuta oricand, pe parcursul lui. Oricare ar fi momentul pe care il alegem este de preferat sa avem in vedere solutii simple de inlocuire a posibilelor greseli.

Ultimele studii arata ca 80% din populatia SUA (nu am date despre ceea ce se intampla la noi :)) isi stabileste obiective de Anul Nou dar ca ..92% din cei care o fac, nu reusesc indeplinirea lor. Alte studii arata ca 97% din populatie nu a scris niciodata propriile scopuri pe hartie iar rezultatele obtinute de cei 3% care o fac, sunt semnificativ mai bune in raport cu prima categorie.

Frumusetea Tehnicilor de Eliberare Emotionala EFT consta in faptul ca – pe langa simplitate, au o arie larga de aplicabilitate, astfel le gasim integrate cu succes si in stabilirea obiectivelor.

Cel mai important insa, este ca EFT ne ajuta sa eliminam rezistenta pe care o putem opune, la nivel subconstient , indeplinirii acestora. Greselile, respectiv solutiile pot fi intalnite nu numai in cazul obiectivelor pe care dorim sa le realizam ci si in tot ceea ce vrem sa facem sau sa ne oprim a face.

Prima gresealaStabilirea vaga a obiectivelor, fara a stabili clar, repere de timp sau cantitate

Exemple: vreau sa slabesc, vreau sa fac mai multe exercitii fizice, vreau mai mult timp liber, vreau mai putina dezordine, vreau sa ma supar mai putin pe copiii mei, vreau sa-mi sun mai des prietenii, vreau mai multi bani, vreau sa iau decizii mai bune pentru sanatatea mea etc.

SOLUTIA  – eliminam cuvintele “mai mult”, “mai putin” si cele similare, DAR suntem atenti deopotriva si la folosirea lor in procesul gandirii, urmarind ca mintea noastra sa nu le deruleze in continuare. Solutia este sa inlocuim mereu aceste cuvinte cu expresii clare, definite si sa ne scriem intentiile. Apoi le citim in timp ce stimulam punctele energetice principale (gasiti schema aici: http://eliberareemotionala.ro/resurse-gratuite/)

Exemple: aleg sa slabesc 10 kg (dar si mai bine, afirmativ: aleg sa cantaresc 60kg), aleg sa fac 45 min. exercitii fizice, in fiecare zi, aleg sa ma relaxez 30 min. in fiecare zi, aleg sa am un birou ordonat, aleg sa-mi inteleg copiii si sa discut cu ei zilnic, aleg sa-mi sun cate un prieten in fiecare Duminica, aleg sa-mi dublez veniturile in urmatoarele 3 luni, etc.

Sugestie: in dreptul fiecarui obiectiv, treceti beneficiile felului in care va veti simti la atingerea lui (nu scrieti “mai putin stresat” sau “mai increzator”). Exemplu: “cand fac 45 min.exercitii fizice in fiecare zi, ma simt sanatos, fericit si energizat”, “ma simt increzator sa invit lumea in biroul meu curat”, “ma inveseleste sa vorbesc cu prietenii mei, de doua ori pe luna”

Scrierea lor la timpul prezent este de asemenea, benefica. La fel si faptul ca “ne vedem” deja acolo.

 

A doua gresealaSa stabilim obiectivul de a NU fi sau face ceva

Exemple: vreau sa incetez sa mai intarzii, vreau sa nu mai fiu atat de negativ, vreau sa ma las de fumat, vreau sa nu-i mai las pe altii sa profite de mine, vreau sa nu mai fiu atat de lenes etc.

SOLUTIA  – Definim ceea ce ne angajam sa facem sau fim, in loc de ceea ce nu vrem.

Exemple: vreau sa-mi planific timpul si sa fiu punctual , vreau sa gandesc si sa spun numai lucruri pozitive despre mine si ceilalti, vreau sa ma bucur de sanatatea mea si sa-mi curat plamanii, vreau sa-mi dau voie sa fac alegeri bune, vreau sa fiu activ si sa fac ceea ce-mi propun etc.

Nu uitam sa trecem in dreptul fiecarui obiectiv, beneficiile atingerii lui si felul in care ne simtim cand o facem.

 

A treia gresealaSa “incercam” sa facem ceva

“A incerca” ne lipseste de putere, fiind unul din cele mai ineficiente cuvinte. El proiecteaza esecul, ca si cum am spune “de fapt, imi e teama sa promit ca fac asta, o sa incerc insa..”

Exemple: O sa incerc sa invat spaniola, o sa incerc sa invat sa dansez, o sa incerc sa ies din relatia asta, o sa incerc sa mananc mai bine, o sa incerc sa-mi iau un servici mai bun, o sa incerc sa incetez sa mananc prea multe dulciuri (aici avem chiar 3 greseli!)

SOLUTIA – Nu incercam! Facem! Si observam cum se schimba lucrurile cand “ne angajam” sa obtinem rezultatul

Exemple: Ma angajez sa invat spaniola, sa dansez, voi face totul pentru a iesi din relatia asta nesanatoasa, imi schimb serviciul, aleg sa mananc numai lucruri bune pentru sanatatea mea.

La fel, scriem beneficiile atingerii acestor obiective. Le scriem!

 

A patra gresealaSa nu neutralizam rezistenta pe care o are subconstientul, la schimbare – care ne tine de fapt, departe de atingerea obiectivului

SOLUTIA – Stimulam punctul “karate” in timp ce afirmam de 3 ori ceea ce partea din noi care nu accepta (subconstientul) “crede”

Exemplu: “Ma accept in totalitate si felul in care ma simt, desi nu vreau sa-mi indeplinesc acest obiectiv, pentru un orice motiv logic sau nu, pe care-l inteleg sau nu, corect sau gresit”.

 

A cincea gresealaSa permitem credintelor limitative sa ne tina pe loc

Exemple: asta va fi greu, nu stiu de unde sa incep, nu stiu cum, imi va lua prea mult timp, mi-e teama ca nu va functiona oricum, asa ca de ce sa mai incerc, n-am timp sa fac asta, sunt prea in varsta sa incep acum, mi-e teama sa nu dau gres.

Acestea sunt doar temeri si credinte limitative. Acestea NU sunt fapte!

SOLUTIA  – lucrati EFT pentru rescrierea credintelor limitative, asigurandu-va ca neutralizati si rezistenta, ca la punctul precedent

Exemplu:

Pasul 1 – corectam Inversarea Psihologica, respectiv stimulam de 3 ori punctul “karate” in timp ce spunem: “Desi aceste frici si credinte limitative, ma tin pe loc si ma impiedica sa obtin ceea ce vreau, nu vreau sa le eliberez”

Pasul 2 – facem Afirmatia de setare: “Desi am aceste frici si credinte limitative cu privire la……, totusi ma accept in totalitate si felul in care ma simt”

Pasul 3 – stimulam punctele energetice si in timp ce trecem prin fiecare, spunem pe rand:
– Aceste frici si credinte ce ma tin pe loc
– Vreau sa le eliberez
– Aceste frici si credinte ce ma tin “in siguranta”
– Nu vreau sa le eliberez (o parte din noi vrea, o alta nu vrea sa le elibereze, de aceea spunem alternativ “da” si “nu” – ambele reprezinta realitati)
– Toate aceste obstacole care ma impiedica sa-mi indeplinesc obiectivele

 

NU UITAM sa citim – cel putin o data pe zi, timp de minim 21 de zile – obiectivele corect formulate, conectandu-ne la emotiile pe care ni le creeaza indeplinirea lor, in timp ce stimulam punctele energetice descrise in Tehnicile de Eliberare Emotionala – EFT

 

Mult succes!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *