EFT
- Tehnici de Eliberare Emotionala -


www.eliberareemotionala.ro
EFT








Tehnicile de Eliberare Emotionala – EFT in folosirea Afirmatiilor

 

Tehnicile de Eliberare Emotionala - EFT pot fi folosite pentru a crea acceptare pentru orice in viata noastra. Inainte de a lucra pe orice problema - fie ca este fobie, relatii, stima de sine, sanatate, imbunatatirea memoriei – folositi EFT pentru a accepta problema sau situatia. In orice situatie va aflati in viata voastra, acceptati-o complet si neconditionat. Cand nu acceptam ceva in viata noastra, energizam acea problema, tot mai mult.

Ne-acceptarea duce la rezistenta si rezistenta este o forma puternica de energie. Cand rezistam, punem energie in acele ganduri si sentimente aflate in rezistenta si nu controlam propria noastra creatie. Prin natura sa, Legea Atractiei ne aduce mai mult din ceea ce nu dorim, tocmai pentru ca dam putere acelor lucruri, prin rezistenta noastra.

In acelasi timp, noi creem in paralel un curent de conflict, slabindu-ne energia in propriul corp astfel incat sistemele noastre incep sa fie puternic afectate. De fiecare data cand manifestam rezistenta, problema pe care o avem este tot mai energizata iar corpul este traumatizat datorita conflictului creat de energia rezistentei ceea ce se manifesta prin durere, migrene, mancarimi etc.

De exemplu, diabeticii nu accepta ca ar avea o problema, urasc si condamna restrictiile impuse in alimentatie, diete sau medicamente pentru diabet. E de prisos sa spunem ca – in aceste conditii - nivelul de zahar din sange poate sa creasca, agravand starea de sanatate.

 

Se foloseste EFT pentru a crea acceptare in aceasta problema, spunand:

Iubesc si accept complet si profund nivelul de zahar din sangele meu, asa cum este.

Accept in totalitate nivelul de zahar din sangele meu, asa cum apare el in analizele medicale.

Iubesc si accept complet si profund pancreasul meu, asa cum este. Ma iubesc, accept si aprob asa cum sunt.

 

 Cea mai des intalnita rezistenta in viata noastra de zi cu zi este “ceea ce este”. Traim, de regula, visul de a deveni mai sanatosi intr-o buna zi, undeva in viitor, ceea ce ne tine intr-o continua stare de dorinta si departe de momentul in care vom fi sanatosi. Dupa un anumit timp, devenim frustrati si ne amaram din cauza asteptarii si sperantei in acea zi care intarzie sa apara si a momentului perfect care intarzie.

 

Sa incepem cu acceptarea in viata noastra, stimuland usor punctele energetice si spunand:

Accept complet si profund viata mea, asa cum este ea, acum.

Accept toate situatiile din viata mea.

Sunt in pace si armonie cu sanatatea mea, asa cum este.

Ma iubesc si accept complet si profund, in momentul prezent.


Sa dam voie oricarui sentiment – de exemplu, frica – sa fie si sa se manifeste. Sa nu inabusim sentimentele si nu le condamnam, le lasam sa se manifeste, nu luptam impotriva lor. Amintiti-va cat am luptat de-a lungul timpului si cata putere i-am dat rezistentei, care a persistat. In mod similar, sa lasam emotiile care vin, sa ne invaluie, chiar acceptand acel disconfort si faptul ca vrem sa scapam. Acceptam si binecuvantam totul cu iubire. Cand ne vine in minte, ne ajuta daca suntem blanzi si eliberam aceste senzatii, fara efort. Iata cateva exemple:

 

Daca suntem intr-o problema de relatie, stimulam usor punctele energetice si spunem:

Accept si iubesc complet si profund relatia mea cu… X…, asa cum este ea.

Accept in totalitate pe … X…, asa cum este ea/el.

Accept in totalitate ca …X… m-a facut ieri ratat/a.

Accept furia mea fata de …X…

Ma iubesc si m-accept complet si profund, asa cum sunt, cu aceasta furie.

 

Daca avem de exemplu, o problema cu parul, stimulam usor punctele energetice si spunem:

Iubesc si accept complet si profund problema pe care o am cu matreata.

Imi iubesc si accept complet si profund scalpul, asa cum este.

Binecuvantez acum scalpul si parul meu, cu dragoste neconditionata.

 

Daca avem senzatia ca ceva ne irita sau este dureros, stimulam usor punctele energetice si spunem:

Accept in totalitate aceasta senzatie pe care o am in stomac/ genunchi/ cap.. etc.

Accept si iubesc complet si profund aceasta senzatie, in felul in care este.

Aceasta va reduce imediat disconfortul si durerea pentru ca se elibereaza rezistenta.

 

Poate am mentinut rezistenta pentru mult timp sau avem o teama pe care n-o putem rezolva. Sa luam exemplul ca avem teama de a merge intr-un loc public. Stimulam usor punctele energetice si spunem:

Sunt gata sa eliberez rezistenta sis a accept aceasta teama de a merge in locuri publice.

Sunt gata sa dau drumul intregii rezistente.

Sunt gata sa ma accept total si profund, asa cum sunt.

Aleg sa dau drumul rezistentei.

Aleg sa las frica sa plece.

Aleg sa ma accept asa cum sunt.

 

Dupa o saptamana sau o luna de Afirmatii “Accept situatia asa cum este” si “Ma iubesc si accept complet si profund asa cum sunt”, situatiile noastre de viata si felul in care le percepem, vor fi substantial schimbate.

Daca se intampla ca unele sentimente sa revina si sa ne bantuie chiar si dupa ce le-am acceptat si am lucrat cu EFT, este in regula. Acceptam gandurile si emotiile care nu ne lasa in pace, acceptam ca ne simtim agitati de gandurile care au revenit, stimuland usor punctele energetice si spunand:

Ok, accept acest gand sau emotie complet.

Binecuvantez acest gand/ emotie cu iubire.

Accept ne-acceptarea acestui gand/ emotie.

 

In momentul in care eliberam rezistenta si incepem sa acceptam, vom observa ca ne va fi din ce in ce mai usor sa facem EFT si sa eliberam emotiile negative.

 

Afirmand ceea ce dorim, ne ajuta sa sustinem schimbarea favorabila a sistemului de credinte. Un exemplu de exercitiu EFT zilnic – care poate fi personalizat si imbunatatit - prin care sustinem eliberarea emotiilor negative si miscarea energiilor, este:

 

Aducerea in atentie:

1. Inceput Spranceana (IS): Am abilitatea de a ma relaxa, ori de cate ori doresc

2. Coada Ochiului (CO): Sunt in controlul vietii mele

3. Sub Ochi (SO): Aleg sa gestionez toate situatiile din viata mea, cu usurinta

4. Sub Nas (SN): De cate ori respir adanc, devin din ce in ce mai relaxat 

5. Barbie (B): Ma simt bine si relaxat fata de orice persoana pe care o intalnesc

6. Capul Pieptului (CP): Ma simt bine si relaxat in orice situatie

7. Sub Brat (SB): Eliberez stresul, in mod pozitiv

8. Sub Piept (SP): Sunt calm si in pace

9. Incheieturi Maini (IM): Ii permit corpului si mintii mele sa fie relaxate si in pace indiferent de situatiile din jurul meu

10.Varful Capului (VC): Aleg sa ma simt bine

 

Inspira adanc si elibereaza!

 

 

Dupa cum ati observat in exemplul Afirmatiilor, nu este neaparat nevoie sa folosim Fraza de setare “Desi..”, ci doar stimulam usor punctele energetice, spunand direct afirmatiile pe care le avem in vedere.

 

 

 

EFT fericit! :)

 

 





Copyright www.eliberareemotionala.ro  Toate drepturile rezervate