10 Pasi simpli de lucru EFT pentru orice emotie!

Am gasit pe site-ul lui Gene Monterastelli – practician EFT – un instrument extrem de util, sub forma unui sistem simplu, un fel de lista de verificare in folosirea Tehnicilor de Eliberare Emotionala, care ne permite sa mergem cu curaj mai departe – chiar daca suntem incepatori.

Poate ati avut prilejul sa aruncati o privire pe Manualul scris de Gary Craig – fondatorul EFT – in momentul in care l-ati descarcat sau mai tarziu – si ati observat cat de simple sunt aceste Tehnici.

Intocmai multor lucruri simple pe care le intalnim in viata, este posibil sa scapam insa, din vedere si puterea EFT, inclusiv beneficiile extraordinare pe care ele le pot aduce, de aceea redau mai jos, acest sistem simplu, in 10 pasi.

El poate fi aplicat pentru orice emotie si este un instrument grozav – in special cand inveti pe cineva sa faca EFT – pentru ca ai posibilitatea sa creezi fraze puternice si potrivite cu situatia asupra careia lucrezi. De aceea, in timpul exercitiului, e bine sa luati o foaie de lucru si sa scrieti fiecare pas.

1). Numeste fiecare emotie

Acesta este un lucru relativ simplu. Daca e vorba de o emotie specifica, atunci o numim. Daca este o emotie mai generala, o enuntam dar incercam, din aproape-in-aproape, sa fim cat mai specifici. Cu cat o vom face mai bine cu atat mai usor va fi progresul.

2). Numeste o situatie specifica

Pe cat de detaliat posibil, descrieti o situatie anume, in care ati simtit aceasta emotie. Nu o descriere ampla, dar detalii – cuvinte cheie. Cine a fost acolo, ce s-a spus, ce gandeati in acel moment, ce ganditi acum – cand va amintiti, care a fost rezultatul intamplarii. Practic, e ca si cum ati sta de vorba la o cafea, cu un prieten care nu stie nimic din acea situatie (cea care v-a determinat emotia pentru care lucrati) si i-ati povesti-o cu amanunte.

3). Noteaza intensitatea emotiei, pe o scara de la 1 la 10

Dati o „nota” emotiei, pe o scara de la 1 la 10 (10 daca este foarte intensa, 1 daca va afecteaza foarte putin), atentie, asa cum o simtiti ACUM. Nu exista nici un „instrument” care sa masoare exact intensitatea emotiilor noastre, intrucat este o chestiune de perceptie, fiecare evalueaza in mod diferit, dar e foarte important sa dam aceasta nota, pentru a vedea ulterior daca ne indreptam cu lucrul in directia corecta.

Cel mai simplu de evaluat este raspunzand fara prea multa bataie de cap, la intrebarea pe care v-ar pune-o cineva: „Dac-ar fi sa dai o nota acestei emotii, care ar fi aceasta?”

4). Descrie senzatia fizica

Senzatiile fizice insotesc emotiile. Descrieti-le cat mai detaliat posibil. In ce parte a corpului le simtiti? Simtiti cald, strans, greu, mancarime, rigiditate, sau ce altceva? Se simt in mai multe parti ale corpului? Descrieti fiecare parte, separat. Care este dialogul mental in timp ce simtiti aceasta emotie?  Ce spune vocea interioara? Cum suna vocea, asemanator cui? De cine va reaminteste?

5). Noteaza 3 lucruri care au mers prost

Urmare a situatiei descrise mai sus, reiese ca unele lucruri au iesit prost. Descrieti 3 dintre acestea si cum v-au afectat. Cateodata, un eveniment ne influenteaza momente si evenimente ulterioare. Nu va ganditi numai la ce a mers prost in momentul respectiv ci si influenta pe care a avut-o in situatii ulterioare. Inca o data, cu cat mai in detaliu, cu atat mai bine!

6). Noteaza 3 rezultate pe care le-ai fi dorit in schimb

Dupa ce a mers ceva gresit, am vrea ca lucrurile sa fi iesit altfel. Care ar fi 3 sperante legate de aceasta situatie, in viitor? Ar fi vreo relatie pe care ati mentine-o? E ceva ce ati vrea ca o persoana anume, sa faca? E o lectie pe care ati vrea sa v-o insusiti? E de ajutor sa putem numi rezultatele pe care le dorim.

7). Noteaza din nou, intensitatea emotiei, pe o scara de la 1 la 10

Dupa ce parcurgem acesti pasi, revedem nivelul emotiei si unul din trei lucruri se poate intampla:

– Nota pe care am dat-o initial, poate sa creasca. Asta, pentru ca am avut timp sa ne gandim in detaliu si deseori inseamna ca vedem problema ca fiind mai mare.

– Putem de asemenea, sa obtinem o „nota” mai mica. De multe ori, daca ne scoatem ceva din minte, ii diminuam puterea. Mintea functioneaza ca o camera in care se aude ecoul gandurilor negative, sarind de colo-colo. In momentul in care le scoatem „la lumina zilei”, ele isi pierd puterea.

– In al treilea rand, poate sa nu fie nici o schimbare. Acest lucru inseamna pur si simplu, ca putem incepe sa lucram EFT pentru a debloca energia.

8). Incepe sa stimulezi punctele energetice

Mergeti la inceputul paginii pe care ati luat notite si incepeti sa cititi cu voce tare, ce ati scris – in timp ce stimulati punctele energetice. La fiecare sfarsit de propozitie, mutati-va la alt punct. Nu este o cursa, asa ca nu va grabiti. Pe masura ce spuneti cuvintele, fiti atenti la semnificatia lor. Daca descrieti ceva, simtiti acel lucru. Daca vorbiti despre un rezultat pe care-l doriti in viitor, acordati-va la emotia data de acel rezultat dorit, ca si cum l-ati avea.

9). In timp ce stimulezi punctele, ia notite

Pe masura recitirii a ceea ce ati scris initial pe foaia de lucru, e posibil sa revina in atentia Dvs. detalii noi. De asemenea, pot apare si rezultate dorite pentru viitor, mai bune si mai intense. Pe masura ce ele vi se releva, e bine sa le notati. Nu numai ca veti invata lucruri noi despre situatia respectiva dar si despre Dvs. si scopul ei in viata Dvs.

10). Noteaza inca o data, intensitatea emotiei, pe o scara de la 1 la 10

Dupa ce ati lucrat EFT cu ajutorul notitelor luate, notati inca o data, intensitatea emotiei. Daca s-a dus spre zero, ati terminat, daca scade treptat, mergeti din nou la inceputul pagini si lucrati pe acelasi scenariu si pe ce mai apare, pana cand intensitatea emotiei scade.

Suntem cu totii, diferiti: si intre noi, dar si noi in relatie cu noi insine – in situatii diferite. Cateodata emotia scade in intensitate, punct cu punct – ceea ce inseamna ca avem nevoie sa facem mai multe runde EFT – alteori, intensitatea scade dintr-o data.

 

In general, mai mult dureaza descrierea, decat procesul in sine. Exersand, el devine usor o rutina si tot ceea ce ne trebuie consta in: 1). dorinta, 2). 10 minute pe care suntem gata sa ni le daruim pentru vindecare, 3). o foaie si 4). ceva de scris.

 

Mult succes!

Articol scris de: Liliana Stanciu

Motto: "Ai un singur dar pe lumea asta - care e cu adevarat al tau si pe care poti sa-l dai, iar acela esti tu insuti" - Neville Goddard

Comments

comments

About Liliana

Motto: "Ai un singur dar pe lumea asta - care e cu adevarat al tau si pe care poti sa-l dai, iar acela esti tu insuti" - Neville Goddard
This entry was posted in Articole blog and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *